assert(): Calling assert() with a string argument is deprecated in /home/atraskis/domains/atraskislandija.lt/public_html/Ip/Internal/Revision.php:44 Aplink Islandiją

Trukmė: 11 dienų kelionė / 10 nakvynės
Kaina: 1790 € + SKRYDIS
Kelionės data: 2020 m. liepos 17 - 27 d.  (8 laisvos vietos)

                                          rugpjūčio 31 - 7 d. (8 laisvos vietos)

1 diena. Atvykstame į Islandiją. Skrydis Vilnius - Keflavikas. Atskrendame ir vykstame į nakvynės vietą. Įsikūrę gaminame vakarienę. Prie gardžios vakarienės stalo bus proga visiems keliautojams geriau susipažinti.

2 diena. "Auksinis ratas" - Kriokliai, Geizeriai ir Slėniai. Šiame kelyje susilieja trys žymiausi Islandijos "auksiniai" objektai. Pirmasis "auksinis" objektas – Gulfoss (Gullfoss, liet. "auksinis krioklys"). Tai įspūdingiausias Islandijos krioklys, kurio galybe gerėsimės iš įvairių vietų. Kelią link antrojo “auksinio“ objekto – Geizyri Strokkuro – parodys į dangų besiveržiantys dūmai, matomi iš tolo. Tai iš žemės gelmių šilumą imančios karštosios versmės, kurių temperatūra gali siekti net +125  laipsnių. Strokkur – aktyviausias Islandijos geizeris, kas keliolika minučių išsiveržiantis net į 30 m aukštį. Trečiasis lankytinas "Auksinio rato" objektas – Tingvelyro slėnis. Tai vienas žymiausių pasaulio geologinių objektų, šioje vietoje skiriasi dvi tektoninės plokštės, kurios Islandiją padalins į dvi atskiras dalis. Šiandien plyšys jau yra 4 metrų pločio ir 40 metrų gylio. Ši vieta nuo seno dar žinoma kaip Alting (seniausias iki šiol veikiantis parlamentas pasaulyje) susirinkimo vieta.   

3 diena. Ugnikalnis ir spalvotieji kalnai.  Pradedame kelionę pietų krantine, garsėjančia veikiančiu ugnikalniu Hekla (aukštis 1491 metrų). Tai vienas iš aktyviausių Europos ugnikalnių, jis išsiveržia kas 10 metų. Nuo 2008 metų laukiamas jo naujas išsiveržimas. Senovėje šalies gyventojai tikėjo, jog Hekla yra vartai į pragarą. Šio ugnikalnio viršūnės ledinė kepurė matoma daugelio mylių atstumu. Apžiūrime įspūdingas Heklos apylinkes ir keliaujame pamatyti spalvotuosius kalnus Landmannalaugar. Turėsime galimybę pasivaikčioti po unikalių spalvų kalnus, sustingusios lavos laukus, ir karštųjų versmių šaltinius. Būtent šių kalnų papėdėje prasideda vienas iš gražiausių pasaulyje maršrutų pesčiomis.

4 diena. Karštos versmės ir krioklys. Kelionę pradedame link aukščiausio Islandijos krioklio Glymur. Vanduo krenta tiesiai į kalnų tarpeklį iš 196 metrų aukščio.  Fjordo gale esantis krioklys leis pasigrožėti ne tik kriokliu bet ir įspūdingu parku. Atkakliausieji galės užlipti pasigrožėti juo iš viršaus. Po pasivaikčiojimo važiuosime atsipalaiduoti. Prie Hveragerdi miestelio esančios karštosios versmės sugriaus stereotipus šaltą ir atšiaurią Islandiją. Upelyje tekantis 33-40 laipsnių vanduo taps mūsų maudynių vieta.

5 diena. Vykstame į piečiausią Islandijos tašką. Išvykstame Vik miestelio kryptimi. Atvykstame prie krioklio Seljalandsfoss. Tai vienas iš nedaugelio krioklių, kurį galima apeiti ir patirti gaivų dušą. Toliau keliaujame į Skogar, kuriame veikia kraštotyros muziejus.  Apžiūrime vieną iš populiariausių Islandijoje ir legendomis apipintą Skogafoss krioklį. Vėliau vykstame į piečiausią Islandijos miestą – Vik. Pasivaikščiosime įspūdinga jūros pakrante, garsėjančią bazalto stulpais bei juoduoju paplūdimiu. Aplankome Dyrholaey – įspūdingą sustingusios lavos uolą, susidariusią povandeninio ugnikalnio išsiveržimo metu. Aukštoje uoloje vanduo išgremžė arką. 

6 diena.  Ledynai ir ledkalniai. Išvykstame prie Vatnajokudlio ledyno, kuris užima 8 tūkst. kv. km, turintis 1000 metrų storio ledo dangos ir aukščiausią ledyno ir visos Islandijos viršunę, siekiančią 2110 m. virš jūros lygio. Toliau vykstame Skaftafell nacionalinio parko kryptimi. Pakeliui grožėsimės nuo Vatna ledyno besileidžiančiais ledo liežuviais. Sustosime prie ledkalnio ežerų - pamatysime nuo Breidamerkur ledyno atskilusius ir šiuose ežeruose plaukiojančius žydruosius ledkalnius. Pasijusime tarsi Grenlandijoje ar Antarktidoje. Pasiplaukiojimas laivu-amfibija po ledyno atšakas.

7 diena. Šiaurinės Islandijos perlai. Išvažiuojame iš Egilstadyro apylinkių Akurerio kryptimi. Pirmiausia mus pasitiks garsus vandens ošimas, skleidžiamas Detifoss krioklio. Tai galingiausias Europos krioklys. Jo aukštis 44 m, tačiau vandens pratekėjimas vidutiniškai siekia 190 m3/s. Pasigrožėję kriokliu, keliausime į geizerių parką Hverir. Galėsite pasigrožėti ypatinga žemės spalva ir kunkuliuojančio purvo „voniomis“. Toliau mūsų laukia Grjotagja urvas, jis įspūdingas tuo, kad plonai žėmes plutai sutrūkinėjus, urvuose susikaupė vanduo, o geoterminiai šaltiniai jį sušildo iki 50 laipsnių. Trumpai pavažiavus, bus proga pasivaikščioti sustingusios lavos labirintais, kuriuose tarytum gamtos suformuotos įvairios lavos skulptūros. Toliau važiuodami matysime Myvatn ežerą, tai daugiausia salų turintis ežeras Islandijoje, tačiau mes vykstame į istorijomis apipintą dievų krioklį Godafoss. Jis vadinamas dėl to, jog būtent šiame krioklyje buvo paskandintos visos pagonybės relikvijos, kai islandai apie 100 metus tapo krikščionimis.Vakare gaminsimės vakarienę ir aptarsime įspūdžius jaukiame namelyje. 

8 diena.  Kriokliai ir paslaptingi lavos urvai. Pradedame kelionę link šiauriausios sostinės Reykjaviko. Atvykstame prie Hraunfossar krioklių kaskados. Tik įsivaizduokite, prieš Jūsų akis atsiveria vaizdas į daug mažų kaskadų krentančių iš 900 metrų ilgio, o vanduo veržiasi tiesiog iš šlaito, tai yra taip unikalu ir įspūdinga. Visai šalia yra įsikuręs legendomis apipintas Barnafos krioklys. Išvertus iš islandų kalbos Barnafos reiškia „Vaikų krioklys“. Pavadinimas kilęs nuo legendos apie du vaikus. Pasigrožėję kaskadomis, keliaujame į paslaptingus Hallmundarhraun lavos laukus, užimančius 2 km2 ploto. Matome sustingusį lavos tekėjimą, privažiuosime prie ilgiausio ir giliausio lavos urvo Islandijoje Surtshellir. Urvas tęsiasi apie 2 kilometrus, vietomis jo aukštis siekia apie 10 metrų, plotis 15 metrų. Urvas nuo senovės buvo žinomas banditams ir piemenims. Pasinersime į nepamirštamą ekspediciją.

9 diena.  Pagaliau ir sostinė - Reikjavikas. Apžvalginė ekskursija pėsčiomis po šiauriausią pasaulio sostinę – miestą, kuriame gyvena daugiau kaip pusė šalies gyventojų (120 tūkstančių). Savitos architektūros Halgrimo bažnyčia – aukščiausias statinys Islandijoje (galimybė pakilti liftu), miesto katedra, seniausias iki šiol veikiančio parlamento pastatas, unikalaus dizaino Harpos koncertų rūmai. Pagal pageidavimą stebėsime banginius, pufinus (Islandijos nacionalinius paukščius) ar žvejosime.

10 diena Reikjaneso pusiasalis. Vykstame prie vieno iš didžiausių Islandijos ežero Kleifarvatn, jo gylis siekia vietomis iki 97 metrų ir užima 8 km². Įdomu tai, jog ežeras neturi nei ištakų nei intakų. 2000 metais, po stipraus vykusio žemės drebėjimo, ežeras stipriai nuseko ir beveik išnyko, tačiau vėliau po įvykusio žemės drebėjimo, ežeras po truputį pradėjo kaupti vandenį ir atsistatė beveik į pradinį lygmenį. Iki šiol trūksta apie 20% šio ežero. Toliau atvykstame prie geoterminės zonos Seltún, kur galėsime stebėti verdanti purvą ir mineralais nuspalvintą žemės uolieną. Vykstame Keflaviko miesto kryptimi. Pamatysime Trolius ir jų urvus. Visai šalia įsikūrusi yra Žydroji lagūna (Blaa Lonid). Neįtikėtinai melsvos spalvos garuojantis vanduo iš 2000 metrų gylio žemės gelmių. Tai viena labiausiai turistų lankomų vietų Islandijoje.

11 diena. Kelionė namo! Esant pageidavimui bus galimybė nuvykti į vietinę užeigą paskanauti nacionalinių patiekalų. Su savo bagažu vykstame į Keflavik oro uostą. Skrydis - Keflavikas - Vilnius. Grįžtame į Vilnių.

Kelionės metu „Kelionės vadovai“ yra paruošę staigmenų!

Į kainą įskaičiuota:

  • 10 nakvynės vasaros namukuose;
  • ekskursinė programa, automobiliai, kuras, vairuotojas;
  • grupės  vadovo paslaugos.

Pastabos:

  • Gaminamam maistui turėti – apie 140 Eur (maistas perkamas Islandijoje).
  • Pramogoms:  (apie  100 Eurų - amfibijos, lankytinos vietos, maudynės, suvenyrai).
  • Dėl sveikatos draudimo prašome teirautis papildomai.
  • Vakarais kelionės vadovai organizuos nacionalinio maisto degustacijas.

 

Kelionės maršrutas gali keistis priklausomai nuo orų sąlygų ir kelių būklės ar nuolat kintančių gamtinių objektų.


Nuvažiuosime apie 3600 km.